Lastige mensen, we hebben er allemaal weleens mee te maken. Een verwarde cliënt op de gang, een intimiderende chef bij je bureau, een boze klant aan de balie… Soms vertonen ze grensoverschrijdend gedrag, dat kan uitmonden in verbale of fysieke agressie. Hoe reageer je?
Weerbaar op de Werkvloer
Je grenzen opzoeken en duidenEen andere manier van reagerenWeerbare mensen weten waar de grens ligt. Ze zijn in staat hun eigen grens duidelijk aan te geven en die van anderen te respecteren. Ze kunnen weerstand bieden aan bedreigingen en bezitten vaardigheden om zichzelf en anderen te verdedigen. Adequaat handelen in spannende situaties vraagt regelmatige oefening. Het is belangrijk je weerbaarheid te blijven trainen, zodat lichaam en geest de reflexen onthouden en je in real life kunt teruggrijpen op de herinnering. De training Weerbaar op de Werkvloer is bedoeld voor mensen die in hun werk te maken (kunnen) krijgen met fysiek en/of emotioneel bedreigende situaties. Bijvoorbeeld aan een balie, in het contact met klanten en binnen zorgorganisaties. De inhoud van de training stemmen we zorgvuldig af op de soorten van bedreigingen in de specifieke werkomgeving van de cursisten. | Wat leer je tijdens onze weerbaarheidstraining?
|
Praktisch handelen vanuit de theorie.
Praktische benadering van ziektebeelden
Ziektebeelden herkennen bij verwarde mensen én ze correct benaderen is een uitdaging. Vooral omdat er ontzettend veel ziektebeelden zijn, waarmee hulpverleners zoals politie, beveiligers, handhavers en ambulancepersoneel werken.
Theoretische kennis is belangrijk, maar op het moment suprême handelen is nog veel belangrijker. Daarom steken we al onze weerbaarheidstrainingen in op de praktijk. Ieder ziektebeeld oefenen we in rollen en doen we praktijkervaring op in een veilige omgeving.
De training richten we in door met de mensen zelf te praten: wat is de hulpvraag en waar ligt de behoefte? Op basis daarvan maken we een training op maat, waarbij we inzetten op praktische ervaringen van onze trainers en de medewerkers van de organisatie.
We behandelen de volgende elementen:
- Theorie over ziektebeelden en gesprekstechnieken;
- Een rollenspel om te leren hoe je handelt in bepaalde situaties;
- Het benaderen van verwarde mensen;
- Het gesprek aangaan met verwarde mensen;
- En deëscalerend werken.
Voor als jij het meeste uit de zorg wil halen.Meer informatie?Regelmatig organiseren we open trainingen, voor medewerkers die hun opleidingsbudget goed willen besteden: Neem voor de data in 2023 s.v.p. contact met ons op via onderstaand formulier! | Dit levert het op:
|
Wil je meer informatie over een incompany Weerbaar op de werkvloer training of de eerstvolgende open inschrijf trainingen? Vul het formulier in en we nemen binnen drie werkdagen contact met je op.